Onderscheidend vermogen van onze praktijk
Praktijk Denktank B.V. biedt zorg aan kinderen, jongeren en (jong) volwassenen in verschillende levensfases en met diverse leer- en gedragsproblemen. Tijdens de ontwikkeling van kinderen/jongeren/(jong)volwassenen kunnen er grote of kleine zorgen ontstaan. De oplossingen zijn niet altijd even eenvoudig en het verdient dan ook meer dan alleen symptoombestrijding of een algemeen advies. Bij Praktijk Denktank B.V. is iedereen uniek en verdient daarom advies en ondersteuning op maat. Iedere cliënt heeft zijn/haar eigen verhaal en een persoonlijke reden om zich aan te melden. Daarbij wordt er gewerkt vanuit een cliëntgerichte benadering. De cliënt wordt hierbij gezien als deskundige van zijn of haar leven. Praktijk Denktank B.V. gaat er vanuit dat de cliënt zelf de oplossing van het probleem in zich heeft, maar het zich hier niet altijd bewust van is. Samen wordt er gezocht naar oplossingen voor het probleem. We gaan uit van de unieke situatie waarin elke cliënt zich bevindt en er wordt niet gewerkt met standaardbehandelingen. Samen met u en eventueel derden wordt gekeken welke begeleiding/behandeling dient te worden opgezet. Wij gaan uit van wetenschappelijk onderzoek en in de praktijk bewezen behandelingen, waarin samen met de desbetreffende begeleider/behandelaar/diagnost en diens ervaring gekeken zal worden hoe het grootst mogelijk effect bereikt kan worden. U bent daarbij de centrale spil en samen wordt gekeken wat er in uw situatie nodig is.
Positieve benadering
Praktijk Denktank B.V. handelt vanuit een positieve benadering, wat wil zeggen dat er gekeken wordt naar de krachten en de mogelijkheden van de cliënt en niet naar de gebreken. Het is belangrijk dat de cliënt altijd serieus genomen wordt en dat er goed geluisterd wordt naar de cliënt zelf. Op deze manier kan er veiligheid, rust en vertrouwen gecreëerd worden en dat is de basis van waaruit er gewerkt kan worden aan balans in de ontwikkeling van de persoon die aanmeld. Verder is de inbreng van de cliënt erg belangrijk, het ontdekken en inzetten van eigen talenten en interesses wordt zeker gestimuleerd. Praktijk Denktank B.V. werkt samen met ouders, gezinnen, het netwerk en eventueel scholen (mits gewenst) en biedt daarbij de benodigde ondersteuning. Regelmatig zal er overleg plaatsvinden tussen de schakels zodat de zorg zo goed mogelijk op elkaar is afgestemd. We vinden het belangrijk om altijd in mogelijkheden te denken en diagnose en behandeling niet te zien als etiketjes/labeltjes plakken. Elk mens heeft kwaliteiten/mogelijkheden; samen op zoek gaan hiernaar en met elkaar dit verwezenlijken vormt het uitgangspunt.
Resultaat gericht
De zorg die Praktijk Denktank B.V. biedt is resultaat gericht. Om de resultaten zo goed mogelijk zichtbaar te maken worden er handelings- en evaluatieverslagen gemaakt. Goed onderzoek en de juiste begeleiding zijn van essentieel belang om de cliënt een positieve ontwikkeling te laten doorlopen.
Kleinschalig
Praktijk Denktank B.V. is een kleinschalige praktijk die ervaring heeft in het diagnosticeren en behandelen/begeleiden van kinderen, jongeren en (jong) volwassenen en het daarbij behorende netwerk (zoals ouders, scholen, buurt, vrienden etc.)
De hoofdlocatie is gelegen aan de Geesterse Binnenweg 58 te Borculo.
De nevenlocatie is gelegen aan de Wiedenbroeksingel 4 in Haaksbergen
KVK: 82619786
Deskundigheidsbevordering team
Als team vinden wij het belangrijk om steeds nauw aan te sluiten bij de meest recente ontwikkelingen op gebied van diagnosticeren en behandelen van leer- en gedragsproblemen.
Deelname aan intervisiegroepen, volgen van cursussen, studiedagen en congressen en multidisciplinair overleg vormen daarbij het uitgangspunt.
Cliënttevredenheidsonderzoek
Wij zullen te allen tijde in het belang van de cliënt handelen en daarbij onze expertise geheel inzetten om de klachten in beeld te brengen en de cliënt binnen zijn/haar mogelijkheden in zijn kracht te zetten. Daarom horen wij graag na het opstellen van de rapportage, nabespreking van het gehele onderzoek en de behandeling hoe u als betrokkene het gehele traject heeft ervaren. Wij sturen u dan ook na afloop een klanttevredenheidsvragenlijst toe. Deze vragenlijst zal worden gebruikt om ons afstemmingsaanbod en de organisatie binnen onze praktijk continu te blijven verbeteren.